برکوک دهکده ای سرسبز در دل کویر
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ و آدرس barkook.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مکمل‌های غذایی درست مانند تیغ دولبه در بدن عمل می‌کنند؛ یعنی اگر آنها را برای رفع کمبودهای تغذیه‌ای که به دلایل مختلف با آن مواجه شده‌اید مصرف کنید، هم نیاز بدنتان را برآورده و هم به حفظ سلامتتان کمک کرده‌اید اما مصرف بیش از اندازه، خودسرانه و ناآگاهانه انواع مکمل‌های غذایی، باعث ایجاد مسمومیت می‌شود و نه‌تنها برای سلامت مفید نیست، بلکه آن را به خطر هم می‌اندازد. بین مکمل‌های غذایی مختلف، گروهی از آنها به‌دلیل کمبودهای تغذیه‌ای که در میان افراد جامعه وجود دارد، بیشتر از سایر مکمل‌ها تجویز و مصرف می‌شوند. به همین دلیل به بررسی چگونگی مصرف رایج‌ترین مکمل‌های غذایی پرداخته‌ایم.

 
 

مکمل غذایی
۱٫ مکمل ویتامین C
معمولا مکمل ویتامین C برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن یا سریع‌ترکردن روند بهبود بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی تجویز می‌شود. گاهی هم متخصصان پوست و مو، مصرف یک یا دو دوره از مکمل‌های ویتامین C را برای حفظ شادابی پوست به بیماران خود توصیه می‌‌کنند.
 

به ادامه مطلب برويد...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:پزشكي - سلامت - ويتامين, ] [ 10 ] [ mehdei ]

 

نحوه تنظیم و نوشتن استشهادیه محلی

بسمه تعالي

استشهاديه محلي

 بدين وسيله استشهاد و استعلام مي گردد از كليه مطلعين و معتمدين اهالي محل كه اينجانب ................................... فرزند: ...................  ( توضيح مطلب مورد نظر). لذا خواهشمند است از افرادي كه آگاهي و اطلاع كامل دارند مراتب فوق را با امضاي خود ذيل استشهاديه گواهي فرماييد.

پ-ن:  استشهادیه انواع مختلفی دارد. ولی استشهادیه محلی را بایستی به سازمانی که از شما خواسته تا آنرا تهیه نمایید (ازقبیل دادگستری، پاسگاه محل ،‌اداره ثبت و .... ) تحویل دهید.

[ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, ] [ 10 ] [ mehdei ]
حتماً اگر آرزوی پوستی صاف و نرم را دارید، می دانید که باید از پوست در برابر اشعات فرابنفش حفاظت کرد، پوست را مربوط کرده و ده ها کار مختلف روی پوست انجام داد. اما داشتن پوستی زیبا بسیار ساده تر از این است. در زیر 7 روش عنوان شده اند که نتایج آنها بسیار سریع دیده خواهند شد:

1-آب زیاد بنوشید:

مسلماً می دانید که مرطوب کردن پوست تنها نباید از بیرون و بلکه از درون نیز باشد. اما بیشتر افراد این را فراموش می کنند.

2-پوست را تمیز کنید:

یک قانون عالی برای حفاظت از پوست این است که هیچ وقت برای پاک کردن آرایش از صورت قبل از خواب تنبلی نکنید و روی پوستی که کاملا پاک نشده است، از لوازم آرایش استفاده نکید. از اسفنج دیگران برای پنکیک و رژگونه زدن نیز بهیچ وجه استفاده نکنید.

3-موهای خود را از صورت کنار بزنید:

مو غبار و آلودگی را بسیار سریع جذب می کند. موها را به کمک تافت و یا موس از صورت کنار بزنید، وقتی موها روی صورت ریخته اند، می توانند سبب ایجاد حساسیت پوست و آلودگی صورت شوند.

4-از پروسه های آرایشی-درمانی بیش از حد استفاده نکنید:

پاکسازی صورت و سایر روش های مشابه نباید بیش از دو بار در ماه انجام شوند. در غیر این صورت تاثیری منفی روی زیبایی پوست خواهند داشت.

5-شب ها پوست را مربوط کنید:

در زمان خواب پوست احیا و تجدید می شود، از این رو بسیار مهم است که مرطوب سازی پوست را فراموش نکنید. کرم های شبانه برای پوست معمولاً تقویتی و چرب تر از کرم های روزانه هستند.

6-نسخه خانگی برای زیبایی:

نسخه های مادربزرگ های ما هنوز هم مفید هستند. ماسک خیار، توت فرنگی یا پارچه نخی مرطوب شده در شیر برای پوست بسیار مفید هستند و کمک می کنند که پوست تمیز شده و احیا شود.

7-خواب کامل:

بهترین و موثرترین روش برای زیبایی، خواب کامل و قدم زدن در هوای آزاد است. فراموش نکنید که هیچ ماده آرایشی اثر بی خوابی و یا کمبود اکسیژن را پنهان نمی کند. خواب 7-8 ساعته از بروز زودهنگام چین و چروک جلوگیری کرده و پوست را کشیده نگه می دارد.
همانطور که دیدید، چندان هم دشوار نیست که پوستی درخشان و صاف داشت. از همین امروز عمل به این توصیه ها را آغاز کنید.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:پوست , پوست درخشان , ] [ 11 ] [ mehdei ]
همه تا حدودی به گوششان خورده است که کرفس و آب کرفس باعث کاهش وزن می‌شود البته باید توجه کنید که اگر آب کرفس را به صورت ناشتا مصرف کنید حجم چربی بیشتری به یک‌باره از بدنتان کاسته می‌شود.
یافته‌های جدید نشان می‌دهد فلفل قرمز، عدس، لوبیا، کرفس و نخود سبز بسیار مؤثرتر از قرص‌های لاغری عمل می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ این خوراکی‌ها را باید بیشتر در وعده ناهار صرف کنید تا بیشترین اثر لاغری را داشته باشند.

فلفل قرمز: تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده فلفل قرمز به کاهش وزن کمک می‌کند البته هنگام خرید باید توجه داشته باشیم که از نوع قرمز آن خرید کنید و فلفل سیاه را در اولویت‌های بعدی قرار دهید.

عدس: بیشتر مردم بر این باورند عدس فقط برای رفع کم‌خونی بسیار سودمند است اما پژوهشگران تازگی به این نتیجه رسیده‌اند عدس به دلیل فیبر بسیار بالایی که دارد از گرسنگی جلوگیری می‌کند و در طولانی مدت سبب لاغری می‌شود.

کرفس: همه تا حدودی به گوششان خورده است که کرفس و آب کرفس باعث کاهش وزن می‌شود البته باید توجه کنید که اگر آب کرفس را به صورت ناشتا مصرف کنید حجم چربی بیشتری به یک‌باره از بدنتان کاسته می‌شود.

نخودسبز: تحقیقات زیادی نشان داده است مصرف پروتئین می‌تواند به کاهش چربی و افزایش بافت ماهیچه‌ای کمک کند که نخود فرنگی به دلیل پروتئین بسیار بالایی که دارد سوخت و ساز بدنتان را افزایش می‌دهد.

گوشت قرمز: تجربیات نشان می‌دهد زنانی که در هفته کم‌تر از 2 وعده غذایی از گوشت مصرف می‌کنند بسیار چاق‌تر از کسانی هستند که بیشتر گوشت قرمز را در وعده‌های غذایی خود قرار می‌دهند و پزشکان معتقدند گوشت قرمز به دلیل پروتئینی که دارند از افزایش اشتها جلوگیری می‌کنند و در طولانی مدت سبب لاغری نیز می‌شوند.
[ پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:چاقی - چربی سوز - وزن کم , ] [ 10 ] [ mehdei ]

 

مفصل زانو یکی از مهمترین مفاصل بدن از لحاظ ایجاد ثبات، استحکام و تحمل وزن بدن بوده، بنابراین

ایجاد ضایعه در این مفصل بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، زانوها اعضای مهمی هستند که وزن بدن را تحمل می کنند . بدن ما روی زانو ها استوار است و به همین دلیل است که اگر وزن بدن زیاد باشد، فشار بیشتری به بدن وارد می شود.،همه ما درد زانو را تجربه کرده ایم و می دانیم که مراقبت و پیشگیری از ایجاد درد زانو بسیار مهم است ...

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:زانو , مفاصل , پزشکی , ] [ 9 ] [ mehdei ]

 

پژوهشگران علوم پزشکی اعلام کردند که طی تحقیقات خود متوجه شداه اند که مصرف کمی خشکبار در هر روز می‌تواند به مبارزه با دیابت و بیماری‌های قلبی کمک کند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:دیابت , بیماری قلبی , اخبار پزشکی , ] [ 9 ] [ mehdei ]


 

سوالات زیر را با دقت خوانده و با تمرکز پاسخ دهید . وقت زیادی برای پاسخ دادن به هر سوال صرف نکنید ! در انتها مطابق جدول امتیاز خود را محاسبه کرده و شخصیت خود را بیشتر بشناسید . شما ویژگی هایی دارید که ممکن است خودتان هم از آن‌ها بی خبر باشید .

 

1 – فکر می‌ کنید چه زمانی در طول روز بیشترین کارایی را دارید ؟
الف ) وقتی صبح‌ های زود از خواب بیدار می‌شوم .


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب: تست خودشناسی,تست ها و روانشناس, ] [ 9 ] [ mehdei ]

۳۰ راه ‌حل برای کاهش وزن بدن

 

با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید. راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی:

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:كاهش وزن , رژيم غذايي, ] [ 18 ] [ mehdei ]

علائم بارز افسردگی

 

آیا می دانید افسردگی با چه علایمی بروز می کند ؟ آیا این بیماری می تواند با سردرد های پیاپی همراه باشد ؟

افسردگی: همراه با دردهای جسمی!
افسردگی علائم روانی شناخته شده ای دارد: ناراحتی همیشگی .....


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11 ] [ mehdei ]
علایم بیماری چربی کبد و راههای درمان این بیماری

 

 

کبد (جگر) اندام مهمي در بدن است که بدون آن ادامه حيات غيرممکن است.

درمان كبد چرب با گياهان

پانکراس(لوزالمعده) و کبد، نقش مهمي در هضم و متابوليسم مواد غذايي به‌عهده دارند.

کيسه‌ي صفرا نيز اگر چه اندامي مهم است، ولي بدن به‌خوبي خود را با فقدان آن، تطبيق مي‌دهد.

آگاهي از ساختمان و عملکرد اين اندام‌ها بسيار مهم و با ارزش است.

درمان كبد چرب با گياهان

.....


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:کبد , کبد چرب , درمان کبد چرب, ] [ 10 ] [ mehdei ]

شاید شما هم جزو افرادی باشید که از مشکلاتی مثل کلسترول بالا رنج می برید. چیزی که همه آن را می دانیم این است که با یک برنامه ریزی غذایی خوب بر اساس اثرات ضد بیماری زایی مواد غذایی تا حدود زیادی به صورت طبیعی و صرفا با یک تغذیه روزانه خوب می توان از ابتلای به بسیاری از بیماری ها مصون ماند

......

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:کبد , چرب کبد , کلسترول , ] [ 10 ] [ mehdei ]
10 ماده غذایی موثر در کاهش وزن

غذای سالم خوردن یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به وزنی ایده‌آل است. در این جا به معرفی ۱۰ ماده غذایی پرداخته‌ایم تا با مصرف آن‌ها از دست...


ادامه مطلب
[ یک شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:لاغری, کاهش وزن , ] [ 9 ] [ mehdei ]
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی شده تا به اخبار و اطلاعات مربوط به روستای برکوک و موضوعاتی چون : پزشکی - حقوقی - سرگرمی - تاریخی و... پرداخته شود. عزیزان بازدیدکننده از نظرات و پیشنهادات خود ما را در جهت رفع نواقص وبلاگ یاری نمایند.
آرشيو مطالب
آبان 1393
خرداد 1393 اسفند 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 116229
تعداد مطالب : 96
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1



Alternative content